Порушення мовлення. Пам’ятка родичам

Порушення мовлення. Пам’ятка родичам

Зоріна Ірина Володимирівна1_resЗоріна Ірина Володимирівна

Логопед Міського центру нейрореабілітації

  1. Мовлення порушується в різному ступені. Насамперед треба переконатися, що пацієнт вас розуміє. Спостерігайте, як хворий виконує прості завдання («закрийте очі», «підніміть руку», «подивіться у вікно»).
  2. Якщо пацієнт зовсім не говорить, спробуйте з ним співати добре знайомі пісні, промовляйте давно і добре знайомі вірші.
  3. Намагайтесь отримати короткі відповіді на запитання (так, ні, тут, там).
  4. Стимулюйте до самостійних висловлювань (дай, принеси, купи, візьми).
  5. Якщо хворий не розуміє мовлення, попросіть його мовчки скопіювати просте зображення, списати слова, вирішити прості приклади.
  6. Коли пацієнт забуває деякі слова, вчіть вірші, розгадуйте кросворди, стимулюйте активне мовлення.
  7. При нерозбірливій вимові просіть говорити повільніше, чіткіше, виразно читати.
  8. При частому поперханні – пити воду маленькими ковточками якомога частіше.
  9. При порушених рухах правої руки вчимо писати лівою рукою (спочатку рисочки, окремі літери, короткі слова).